Een nieuwe aflevering van She-Hulk: Advocaat komt aan op Disney+. “Ribbit and Rip It” is de achtste aflevering van de tv-serie Marvel Cinematic Universe. Het volgt Jennifer Walters (Tatiana Maslany) terwijl ze een nieuwe zaak aanneemt die Eugene Patilio/Leap-Frog vertegenwoordigt, een wannabe-superheld die kleermaker Luke Jacobson wil aanklagen omdat hij hem een ​​defect pak heeft gegeven. Deze show kwam traag op gang, maar de zevende aflevering was een stap in de goede richting, en nu hebben we de eerste plezierige aflevering van deze serie in een goede tijd.

Deze aflevering behoudt een paar van de problemen van zijn voorgangers. De reeks waarin Leap-Frog er jammerlijk niet in slaagt een overval te stoppen, zou bijvoorbeeld een goudmijn van fysieke komedie op de pagina kunnen zijn. De richting van Kat Coiro is echter nooit genoeg om de grappen te laten landen. De keuzes in camerahoeken en montage verkopen de komedie nooit, en voor een show die bedoeld is als een legale komedie, heeft deze serie nooit veel van de humor geboden die het concept toelaat. Terwijl de toon luchtig en licht verteerbaar blijft – en Maslany charmant is als de lea – She-Hulk is niet grappig genoeg om de lach te verdienen die het zou kunnen hebben.

Maar de aflevering neemt een positieve wending wanneer we vernemen dat Jacobson Matt Murdock (Charlie Cox) heeft ingehuurd als zijn advocaat om hem te vertegenwoordigen. Nadat Matt de zaak gemakkelijk wint, sluit hij vrede met Jennifer in een bar. Het gesprek dat ze delen is oprecht als hij Jennifer begeleidt bij het zijn van het beste van twee werelden, mensen helpend als superheld en als advocaat. Je kunt zien dat hij uit ervaring spreekt, en een vonk van flirt verschijnt tussen deze twee superhelden van advocaten.

Daarna wordt Jennifer gebeld door Eugene, die zegt dat hij wordt aangevallen in zijn auto. She-Hulk redt hem van zijn aanvaller, die uiteindelijk Daredevil wordt. Het is een genot om Cox de kap weer te zien aantrekken als de Duivel van Hell’s Kitchen, weer in actie terwijl hij de confrontatie aangaat met She-Hulk en onthult dat Leap-Frog Jacobson heeft ontvoerd. Vervolgens gaan de twee naar het lelieblad, waar we eindelijk wat inzetten en spannende actie krijgen terwijl ze de strijd aangaan met Leap-Frog’s goons en hem als een team neerhalen. De twee slapen samen en hoewel ze maar één aflevering met elkaar hebben samengewerkt, hebben ze echte chemie. Het zal leuk zijn om te zien of deze relatie langdurig of casual zal zijn.

She-Hulk arriveert bij het gala van de Law Awards in Zuid-Californië, waar zij en verschillende andere vrouwelijke advocaten prijzen in ontvangst nemen. Het evenement wordt echter overgenomen door Intelligencia, die een video lekt van Jennifer die met Josh op het podium slaapt. She-Hulk vernietigt het scherm en achtervolgt Intelligencia-leden voordat ze wordt gearresteerd door het Department of Damage Control. Voor het eerst in tijden, She-Hulk: Advocaat heeft ons een aflevering gegeven waardoor we willen afstemmen om te zien wat er daarna gebeurt. De cliffhanger aan het einde van deze aflevering voelt meer investeren, vooral als we naar de seizoensfinale gaan. De finale heeft geen Daredevil, Hulk, Abomination of zelfs een big bad nodig. Als het verhaal met een opwindend hoogtepunt wordt afgesloten, zal deze show toch geen tijdverspilling zijn.

SCORE: 7/10

Zoals het beoordelingsbeleid van ComingSoon uitlegt, komt een score van 7 overeen met ‘Goed’. Een geslaagd stukje entertainment dat de moeite van het bekijken waard is, maar dat misschien niet iedereen aanspreekt.