We zijn terug in het New Wimbledon Theatre, waar veel grote tourproducties plaatsvinden, voor de show die is gebaseerd op het grote hitboek van David Walliams, Demon Dentist. Ik heb mijn vertrouwde reviewers weer bij me. Op 12 en 13-jarige leeftijd neem ik een groot risico met deze, omdat ze misschien een beetje lang in de tand zitten (sorry), hoewel ze op de lagere school dol waren op dit boek. Maak kennis met Alfie (Sam Varley), een jongen die getraumatiseerd is door een tandartsbezoek in het verleden en die in een stad woont waar vreemde gebeurtenissen plaatsvinden: kinderen plaatsen hun kostbare,…

Een vrolijke buiklach in deze komische bewerking, met behoorlijk wat enge momenten.

We zijn weer bij de Nieuw Wimbledon Theaterdie gastheer is van vele grote touring producties, voor de show gebaseerd op David Walliams‘hit boek, Demon Tandarts. Ik heb mijn vertrouwde reviewers weer bij me. Op 12 en 13-jarige leeftijd neem ik een groot risico met deze, omdat ze misschien een beetje lang in de tand zitten (sorry), hoewel ze op de lagere school dol waren op dit boek.

Ontmoet Alfie (Sam Varley), een jongen die getraumatiseerd is door een tandartsbezoek in het verleden en die in een stad woont waar vreemde gebeurtenissen plaatsvinden: kinderen plaatsen hun kostbare, recent getrokken tanden onder hun kussens, maar worden wakker en vinden geen glanzende pondmuntschat. is de meest griezelige en misselijkmakende menagerie van items, waaronder trillende oogbollen, nog steeds fladderende vleermuisvleugels en griezelige, jammy nagelknipsels (allemaal uitstekende speciale effecten trouwens). Waarom gebeurt dit? Alfie en zijn bestie Gabz (Georgië Grant-Anderson) zijn vastbesloten om het mysterie tot op de bodem uit te zoeken, en wanneer een nieuwe enge en angstaanjagende tandarts zichzelf voorstelt op de schoolvergadering, duurt het niet lang voordat het raadsel begint te ontrafelen.

Er zijn enkele vrolijke, energieke en komische uitvoeringen in deze productie, met name: Zain Abrahams als krantenwinkel Raj (die mijn dochter beschreef als levend in het Walliams-multiversum), James Mitchell als Alfie’s vader en Misha Malcolm als Winnie; alle persoonlijke favorieten van onze groep. Er zijn ook enkele indrukwekkende zang – het is geen volledige musical, maar er is een bevredigende hoeveelheid plezierige nummers die de show echt optillen. De kostuums en sets zijn fantastisch met een aantal mooie, ingewikkelde, meervoudig gebruik van de flats en over het algemeen een zeer inventief gebruik van de ruimte. Er waren wat problemen met het droogijs tegen het einde van de tweede akte, waarin we bijna een minuut in een scène waren en we nog steeds niets van het podium konden zien! Ik veronderstel dat dit bijdraagt ​​aan het spookachtige thema, maar het was jammer dat de acteurs een tijdje verborgen waren.

De jonge kinderen in het publiek reageerden de hele show door en de doelgroep zou zeker tussen de 5 en 9 jaar oud zijn. Er wordt veel gelachen, maar ik zag wel een paar kinderen die behoorlijk bang waren en een kind een paar stoelen verder van ons vertrokken in de tweede helft na pogingen om haar gerust te stellen. Mijn gastrecensenten zijn, zoals verwacht, te oud voor deze show omdat het niveau van humor dat ze waarderen veel verfijnder is; maar om eerlijk te zijn was het niet op hen gericht. Ze hadden echter een uitgesproken mening over de bewerking en vonden dat het niet dezelfde charme en uitstraling had als het boek. Ze vonden ook dat de scènes met meer detail hadden kunnen worden opgezet en zijn soms gehaast en anti-climax.

De aantrekkingskracht van Walliams’ karakters straalt nog steeds door, maar het script mist soms iets speciaals. Ik heb door de jaren heen zoveel kindertheater gezien en dit hoeft niet alleen het geval te zijn vanwege de beoogde leeftijd van het publiek. Sommige van de repetitieve grappen voelden aan alsof we tanden aan het trekken waren (sorry nogmaals), maar het valt niet te ontkennen dat er plezier te beleven viel en de show bracht veel vreugde bij honderden kinderen in Wimbledon vanavond.

Gebaseerd op het boek van: David Walliams
Aangepast en geregisseerd door: Neal Foster
Ontwerp door: Jackie Trousdale