Vliegende pizza’s, vliegende stoelen, vliegende biljetten van vijf pond. Geen wonder dat de badplaats Wellstone in rep en roer is. De sergeant is ervan overtuigd dat het geesten zijn: het is zeker een verbijsterende zaak voor inspecteur Tate (Owen Bleach). En hij is niet al te blij als Londen zijn aartsvijand, de mysterieuze Rodriguez (Flo Wiedenbach) eropuit stuurt om de verdwijning van een Amerikaanse serveerster te onderzoeken (een krachtige prestatie van Lexie Baker). Het lijkt erop dat alles draait om de Noorse inwoner Tom Marvel (Halvor Schulz), die plotseling wonderbaarlijke magische vaardigheden heeft verworven. Behalve dat die magische vaardigheden niet van hem zijn, maar het resultaat zijn van een toevallige vriendschap met Griffin (gespeeld door…

Excellent

Een grappig, ontroerend en energiek stuk fysiek theater van een zeer getalenteerde cast.

Vliegende pizza’s, vliegende stoelen, vliegende biljetten van vijf pond. Geen wonder dat de badplaats Wellstone in rep en roer is. De sergeant is ervan overtuigd dat het geesten zijn: het is zeker een verbijsterende zaak voor inspecteur Tate (Owen bleek). En hij is niet al te blij als London zijn aartsvijand, de mysterieuze Rodriguez (Flo Wiedenbach) om de verdwijning van een Amerikaanse serveerster te onderzoeken (een sterke performance van Lexie Bakker).

Het lijkt erop dat alles draait om de Noorse inwoner Tom Marvel (Halvor Schulz), die plotseling wonderbaarlijke magische vaardigheden heeft opgedaan. Alleen zijn die magische vaardigheden niet van hem, maar het product van een toevallige vriendschap met Griffin (gespeeld door de acrobatische Pierre Moulier), die toevallig onzichtbaar is.

De multinationale, diverse cast van vijf speelt meerdere rollen en glijdt moeiteloos tussen personages door een kagoul, een paar politie-epauletten of een accent uit Cornwall aan te trekken. De procedure wordt begeleid door een DJ aan de achterkant van het podium (Jonathan Ben-Shaul) wiens geluidseffecten en muziekmixen de actie accentueren en verlichten.

Wat dit theatergezelschap onderscheidt, is de buitengewone lichamelijkheid van de voorstelling: de cast glijdt rond, boven en onder elkaar in strak gechoreografeerde scènes die exacte timing en precisie vereisen. Een scène die een gevecht in een pub uitbeeldt, verbijsterend gezien vanuit het perspectief van een CCTV-camera, is volkomen logisch wanneer het later wordt herhaald met de aanwezigheid van de onzichtbare Griffin. Scènes waarin de CCTV wordt teruggespoeld of in slow motion worden afgespeeld, zijn bijzonder plezierig. Om fysiek theater er niet alleen balletachtig maar moeiteloos uit te laten zien, is een enorme vaardigheid vereist.

Met een script dat netjes tussen komisch en tragisch glijdt, is dit een enorm vermakelijke show van 75 minuten, uitgevoerd door een universeel bekwame en enthousiaste cast. Het stuk bevraagt ​​de aard van vriendschap, van liefde en bedrog, met een deskundige lichtheid van aanraking. Sterk aanbevolen.

Dramaturgen: Rosanna Mallinson, Jonathan Ben-Shaul
Producent: Akimbo Theater Co

No One speelt tot en met 28 januari 2023 in Omnibus Theater. Meer informatie en boekingen vind je hier.