Terwijl het publiek gaat zitten, wordt een video van een digitale klok op het toneelgordijn geprojecteerd. De cijfers op deze klok bestaan ​​uit mensen; benen en armen in een rechte hoek vormen een perfect ’19:30′. Dit bleek een teken te zijn van wat komen ging – videotechnologie en briljant fysiek theater dat iets dat we allemaal kennen op een radicale en mooie nieuwe manier presenteert. ALiCE, een eigentijdse dansbewerking van Lewis Carrolls Alice in Wonderland, is een levendige en frisse vertolking van het klassieke verhaal. Het verhaal volgt Alice op een psychedelische reis naar wonderland, geconfronteerd met…

Onmisbaar!

★★★★★ Betoverende verhalen vertellen door unieke en gedetailleerde beweging. ALIcE is een staaltje van modern danstheater.

Terwijl het publiek gaat zitten, wordt een video van een digitale klok op het toneelgordijn geprojecteerd. De cijfers op deze klok bestaan ​​uit mensen; benen en armen in een rechte hoek vormen een perfect ’19:30′. Dit bleek een teken te zijn van wat komen ging – videotechnologie en briljant fysiek theater dat iets dat we allemaal kennen op een radicale en mooie nieuwe manier presenteert.

ALiCE, een hedendaagse dansbewerking van Lewis Carroll’s Alice in Wonderland is een levendige en frisse vertolking van het klassieke verhaal. Het verhaal volgt Alice op een psychedelische reis naar wonderland, geconfronteerd met haar eigen identiteit in een wereld die zowel visueel vervormt op het podium voor het publiek als emotioneel voor het personage. Gender, macht en liefde worden de hele tijd ondervraagd, vooral in een korte reeks over huiselijk geweld. Door beweging wordt een genuanceerde en complexe weergave van relaties bereikt die de balans en de intrinsieke link tussen seks en geweld, plezier en pijn bespreekt.

Meerdere verschillende dansstijlen worden overal doorgevoerd, gecombineerd met een prachtig geluidsontwerp door Jasmijn Vardimon & Joel Cahen. Allemaal passen ze perfect bij de sfeer van hun momenten. De choreografie van Vardimon is geniaal. Innovatieve en originele beweging is constant, maar alle nummers voelen noodzakelijk voor het verhaal, niet alleen verfraaiing omwille van schoonheid. De dansers treden op met een kristalheldere intentie en absolute integriteit. Het hele gezelschap toont acrobatische en zwaartekracht tartende kracht naast prachtig verfijnde subtiliteit. De unisono is onvergelijkbaar en, om eerlijk te zijn, een voorrecht om getuige van te zijn.

Guy Bar-Amotz, creëer samen met Vardimon een set die dynamisch en imposant is. Een gigantisch boek wordt op het podium gedraaid door onze spirituele gids, een dampende rups terwijl Alice door de schijnbaar oneindige pagina’s reist. Deze versie geeft ons echt haar perspectief in een moderne context. Iemand verdwaald in haar eigen ‘verhaal’. De productie is beladen met beelden, deels abstract, deels concreet, maar altijd uniek, begrijpelijk en tot nadenken stemmend. De aard van een boek op het podium zorgt ervoor dat de actie in dimensie en perspectief kan veranderen, waardoor het publiek in Alice’s geest kan komen en vrij platte beelden kunnen worden gepresenteerd om een ​​breder verhaal te communiceren.

Dit stuk is waar danstheater. Het overschrijdt beide vormen, maar verliest niets van beide. Het komt zelden voor dat dans, die tot op een fractie van een seconde wordt ingestudeerd, zo belichaamd en levendig kan aanvoelen als in deze voorstelling. En nog zeldzamer voor een stuk zonder woorden om zo’n sterk verhaal te hebben als hier. Het is een masterclass acteren en dansen. Ik vergeet zelden dat ik in een theater ben, maar ALiCE is totaal betoverend en vervoerde me volledig in zijn wereld. Een prachtig stuk dramatische kunst dat zwelgt in zijn inherente absurditeit.

Concept, Regie & Choreografie door: Jasmin Vardimon MBE
Gemaakt met & Uitgevoerd door: Donny Beau Ferris, Sabrina Gargano, Evie Hart, David Lloyd, Sean Moss, Hobie Schouppe, Juliette Tellier
Decorontwerp door: Guy Bar-Amotz & Jasmin Vardimon