Het kostte een paar iteraties om alles goed te krijgen, maar het blijkt dat de derde keer de charme is voor Nickelodeon Kart Racers. Na een slechte eerste poging in 2018 en een middelmatig vervolg twee jaar later, heeft Bamtang Games eindelijk een kartracer samengesteld die net zo charmant is als de Nickelodeon-tekenfilms waar de selectie vandaan komt. Met een hoop inhoud, een paar unieke ideeën en solide fundamenten, Nickelodeon Kart Racers 3: Slime Speedway is een verademing voor het genre.

Slime Speedway maakt een geweldige eerste indruk omdat spelers wordt gevraagd om naast hun speelbare coureur drie bemanningsleden te kiezen. Deze niet-speelbare assists fungeren als ondersteunende bewegingen en voegen een hoognodige laag aan vaardigheden en strategie toe. Je chef geeft de speler een door een knop geactiveerde vaardigheid, zoals een snelheidsboost of de mogelijkheid om gevaren te laten vallen, die actief wordt nadat spelers voldoende slijm hebben verzameld tijdens het racen op zijn cartoon-geïnspireerde circuits. Ondertussen bieden de andere twee bemanningsleden gameplay-tweaks (zoals willekeurige boosts of upgrade-items) die je racestijl kunnen aanvullen.

GERELATEERD: Crazy Chicken Kart 2 PS4 Review: een arme maar fascinerende racer

Deze kleine toevoegingen aan de standaard kartrace-formule gaan een lange weg bij het maken Nickelodeon Kart Racers 3 opvallen in een genre dat vaak ongeïnspireerde cash-ins ontvangt. Voeg wat leuke race-mechanica toe, zoals met slijm gevulde glijbanen waar spelers hun hop moeten timen om obstakels te vermijden, en je krijgt een racer die meer te bieden heeft dan alleen een vernieuwde versie van Mario Kart. Het zijn de kleine details die het spel boven veel van zijn concurrenten verheffen. Verschillende van de beschikbare items laten creatieve genialiteit zien, zoals een echte hand van SpongeBob die het zicht van vijandige racers blokkeert, en dit zorgt voor een kleurrijke mix van wilde gameplay en personages.

Nickelodeon Kart Racers 3: Slime Speedway Review: A Prime Slime Time

Hoewel het geweldig is dat Slime Speedway heeft de kernmechanica genageld, de hoeveelheid inhoud en herspeelbaarheid brengt de ervaring naar een hoger niveau. Met vier niveaus van verschillende moeilijkheidsgraden en 40 cursussen, is er geen gebrek aan spanning. Voeg tientallen personages toe om te ontgrendelen, naast koopbare karts en ondersteunende personages, en je hebt genoeg redenen om te blijven spelen lang nadat je elke Grand Prix hebt gewonnen. Er is zelfs een geweldige uitdagingsmodus met kleine taken om te voltooien, niet anders dan Mario Kart DS‘ uitstekende missiemodus, die op zichzelf urenlang plezier biedt door races op te fleuren met meer gerichte doelen.

GERELATEERD: Nickelodeon All-Star Brawl Review: veel minder dan super

Het is vermeldenswaard dat er af en toe glitches zijn – ik viel verschillende keren door de kaart tijdens online wedstrijden, hoewel nooit in offline, gek genoeg – en dat sommige arena-modi een beetje te gimmicky zijn om leuk te zijn, zoals de SpongeBob-geïnspireerde Jellyspotters die draait om het vangen van je tegenstanders met netten, wat geen slimme manier is om de mechanica uit te rekken. Deze technische problemen zijn echter zeldzaam en de arena-modus heeft verschillende plezierige modi (zoals deathmatch, een koning van de heuvel-modus en een turfoorlog) die het enige misfire goedmaken. Over het algemeen is het een solide en goed afgerond spel met genoeg te doen.

Nickelodeon Kart Racers 3: Slime Speedway is de beste kartracer in jaren. Niet sinds 2019 Crash Team Racing Nitro-Fueled heeft het genre zo fris gevoeld, en je moet ver teruggaan naar 2012’s Sonic & All-Stars Racing getransformeerd om een ​​andere niet-Mario Kart dat overtreft het. Bamtang Games barst van het karakter dankzij de eersteklas presentatie en het geïnspireerde leveldesign en ging verder dan wat de gelicentieerde kartracers gewoonlijk zijn. Liefhebbers van kartraces kunnen hier niet fout gaan en iedereen met de minste genegenheid voor oud en nieuw Nicktoons zal genoeg te genieten hebben.

SCORE: 8/10

Zoals het beoordelingsbeleid van ComingSoon uitlegt, staat een score van 8 gelijk aan ‘Geweldig’. Hoewel er een paar kleine problemen zijn, betekent deze score dat de kunst slaagt in zijn doel en een gedenkwaardige indruk achterlaat.

Openbaarmaking: de uitgever heeft een PlayStation 5-exemplaar geleverd voor onze Nickelodeon Kart Racers 3: Slime Speedway opnieuw bekijken. Beoordeeld op versie 1.002.000.