Sweeney en Leslie zijn een geweldig filmteam. Hij is net zo aangenaam, ongecompliceerd en recht door zee als Leslie kwistig, gemarteld en geïnternaliseerd is. Maar paradoxaal genoeg is Sweeney intrigerender tijdens zijn eerste paar optredens op het scherm, omdat hij zo genereus is als Leslie grijpt en manipulatief is. In plaats van haar van het terrein te jagen, biedt Sweeney haar een baan aan als dienstmeisje in het motel, en geeft haar een kamer om in te wonen. Hij doet zelfs alsof hij Leslie heeft aangezien voor iemand die solliciteerde naar het dienstmeisje. wat Leslie een klein geschenk van waardigheid geeft voordat ze hem zelfs maar heeft leren kennen.

Meestal blijken personages die zo aardig zijn in een film de eerste keer dat je ze ontmoet hypocrieten, uitbuiters of erger te zijn. Sweeney is een oprecht aardige persoon die het leven van iedereen lijkt te willen verbeteren, zelfs als dat betekent dat hij geld moet verliezen en persoonlijk gekwetst moet worden. Sweeney weet waar hij aan begint – we krijgen uiteindelijk een achtergrondverhaal dat verklaart waarom hij zo aardig en niet-oordelend is tegenover mensen met Leslie’s problemen, zelfs als ze op haar meest frazzled en zielig is. En ja, je raadt het al, hij is lief voor haar, en Riseborough en Maron hebben zo’n directe, gemakkelijke chemie dat je weet dat de film op geen enkele manier de verleiding zal kunnen weerstaan ​​​​om ze te combineren voor een gelukkig einde, ook al zijn ze in het echte leven een relatie als deze loopt net zo goed af als de politie of brandweer in de kleine uurtjes bij het hotel langskomt.

In het liefdesverhaal-aspect, zoals in andere – zoals Nancy’s cartooneske vastberadenheid om de heldin publiekelijk te vernederen wanneer ze maar kan – maakt ‘To Leslie’ keuzes die conventioneler zijn dan men zou kunnen wensen, vooral gezien hoe efficiënt de film trekt onze aandacht simpelweg door een psychologisch plausibele volwassen vrouw te creëren en ons haar te laten zien bestaan. Het karakter van Leslie, en Riseborough’s prestaties in de rol, zijn groter dan de film die hen omringt. Sommige delen van “To Leslie” hebben een soort hartverwarmend Sundance-indie-gevoel uit de jaren 90, hoewel het pretentieloze acteren en filmen, vooral tijdens de eerste act met prikkeldraad, dat verhult; hoe langer de film duurt, hoe voorspelbaarder het verhaal wordt – en alles bij elkaar genomen, is er waarschijnlijk te veel vroege degradatie en niet genoeg scènes waarin Leslie het harde werk doet om haar eigen schip recht te trekken; de balans lijkt niet te kloppen, en er is waarschijnlijk een hele andere, meer verrassende film verstopt in die “Tien Maanden Later”-ellips tegen het einde.