VERHAALLIJN: Na de dood van zijn vrouw belandt een gebroken man in een afgrond van nachtelijke trillingen en depressies en komt hij terecht in het huis van een gestoorde kannibaal die hem overtuigt om op de meest gruwelijke manier zijn eigen leven te nemen.

VERHAAL: Kannibaalverhalen zijn niet voor iedereen en Voed mij heeft zeker een paar nare momenten. Maar als iemand die het niet leuk vindt om mensen te zien eten, komt hij nooit zo snel in de zone van de rottende karkassen Texas kettingzaag film. Maar dat wil niet zeggen dat dit voor mensen met een zwakke maag is, want jongen, het wordt ruw. Het kan dus zijn dat je je maag moet voorbereiden als je naar deze gaat.

Het verhaal van Voed mij is echt interessant: Jed (Christopher Mulvin) heeft onlangs zijn vrouw verloren aan een tragische dood. Op een avond in een bar biedt een mysterieuze beschermheer (Neal Ward) hem de keuze om zich bij zijn vrouw te voegen in het hiernamaals. Er is alleen een addertje onder het gras: Lionel wil Jed opeten. Alleen is het proces niet helemaal wat Jed in gedachten had. Wat volgt is een opwindende dynamiek, zoals vaak in dit soort verhalen, het slachtoffer wil ontsnappen. Maar hier zit hij gewillig in de situatie. Althans voor een tijdje.

LR) Christopher Mulvin als Jed Freeman en Neal Ward als Lionel Flack in de horrorfilm FEED ME, een release van XYZ Films.  Foto met dank aan XYZ Films.

Ik vond Lionels beweegredenen voor kannibalisme veel intrigerender dan de gebruikelijke gang van zaken. Hij rechtvaardigt het omdat hij denkt dat het hem menselijker maakt, omdat ‘je bent wat je eet’. Het ontbreekt hem duidelijk aan gezelschap, dus het feit dat hij een vriend vindt in zijn toekomstige maaltijd, zorgt voor een aantal interessante raadsels. Uiteindelijk nemen de dingen een wending en wordt de komedie een beetje minder, omdat de gebeurtenissen nog meer in de war raken.

Maar het zijn de prestaties van Ward die ervoor zorgen dat je aan het scherm gekluisterd blijft. Hij is zo heerlijk off-kilter dat het zorgt voor een verdomd intrigerende voorsprong. Om niet te zeggen dat Mulvin niet zo goed indruk maakt, omdat zijn karakter en het verlies van zijn vrouw het verhaal in het begin echt verankeren. Hoe dan ook, het is Ward die de film volledig draagt ​​en me liet anticiperen op wat hij vervolgens ging doen. Er zijn genoeg wendingen die me altijd de hele tijd hebben doen gissen.

Neal Ward als Lionel Flack in de horrorfilm FEED ME, een release van XYZ Films.  Foto met dank aan XYZ Films.

Voed mij komt van het schrijvers-/regieduo Adam Leader en Richard Oakes en ze maken hier echt indruk. Dit is geen gemakkelijk verhaal om te vertellen en ze pakken het briljant aan. Het berijdt de grens tussen lachen en ongemak zo goed dat ik nooit wist wat ik van het ene op het andere moment kon verwachten. En ze zijn in staat om dat momentum gedurende de hele duur vast te houden, wat nog lovenswaardiger is. Mijn enige echte klacht is dat er een datingsubplot is dat niet erg geloofwaardig aanvoelt.

Zoals de meeste kannibaalfilms, Voed mij zal niet ieders kopje thee zijn. Er zijn een aantal echt grafische scènes van kannibalisme en het kan een beetje veel zijn. Ik zou niet zeggen dat ze er ooit overboord mee gaan, maar misschien ben ik op dit moment gewoon te ongevoelig voor dit soort dingen. Als je het bloed kunt verdragen, denk ik dat er hier meer is dan op het eerste gezicht lijkt. En Lionel is gewoon een absoluut genot om te zien. Uiteindelijk bewijst het dat er nog steeds nieuwe dingen met het kannibaalgenre te maken hebben.

Voed mij is OP DIGITAAL EN OP AANVRAAG OP 27 OKTOBER 2022.

8