Priah Ferguson kan hier alleen zoveel doen als de 14-jarige Sydney, die met haar ouders (Marlon Wayans en Kelly Rowland) van Brooklyn naar het historische Bridge Hollow is verhuisd, net op het moment dat 31 oktober nadert op de kalender. Ferguson was een no-nonsense scene-stealer in de afgelopen paar seizoenen van “Stranger Things” als Lucas’ kleine zusje, Erica. Hier is haar onverschrokken bevalling vergelijkbaar als ze haar vader ervan probeert te overtuigen dat er inderdaad vreemde dingen aan de hand zijn, een idee dat hij verwerpt omdat hij een natuurkundeleraar op de middelbare school is die alleen in wetenschap gelooft. Wayans zegt het woord ‘wetenschap’ zo vaak dat het een drankspel kan zijn, behalve dat je aan het einde van de eerste akte flauwvalt. Nogmaals, dat is misschien niet zo erg.

De film van regisseur Jeff Wadlow (“Truth or Dare,” “Fantasy Island”), naar een script van Todd Berger en Robert Rugan, biedt niet echt een samenhangend, boeiend verhaal; het bestaat eerder uit een reeks expositiedumps afgewisseld met krijsende decorstukken. Personages staan ​​om elkaar heen om dingen aan elkaar uit te leggen, zoals: waarom het gezin midden in het schooljaar hierheen is verhuisd, en wie precies Stingy Jack is, de inspiratiebron voor het jaarlijkse Halloween-festival. Lapkus, met een belachelijk dik New England-accent als burgemeester van de stad (of liever, mayah), heeft zelfs de legende van Stingy Jack op haar trui (of sweatah) gestikt.

Dit is het soort plek waar iedereen helemaal uit is op hun Halloween-versieringen, legt Riggle uit aan Wayans’ personage als de irritant vriendelijke buurman van het gezin. (Hij draagt ​​een Tom Brady-trui wanneer we hem voor het eerst ontmoeten, voor het geval je nog enige twijfels had over waar de film zich afspeelt.) Sydney’s eigenzinnige nieuwe middelbare schoolvrienden vullen de geschiedenis van de stad verder in terwijl ze allemaal onhandig rondhangen bij een begraafplaats. Rowland krijgt ondertussen precies één onderwerp om bij stil te staan ​​en over te praten: haar liefde voor het maken van veganistische, glutenvrije gebakken goederen, een lopend beetje dat nooit grappig is en niet eens een bevredigende uitbetaling heeft.