Dwayne Johnson had altijd de lichaamsbouw van een superheld, maar eindelijk, na jaren en jaren van ontwikkeling, speelt hij er nu officieel een op het scherm. In Zwarte Adam, The Rock portretteert een man uit de oudheid die door de goden enorme magische krachten heeft gekregen. Ontwakend in het heden confronteert hij de moderne wereld met woede en geweld. (Kun je het hem kwalijk nemen? Ik bedoel, kijk naar de moderne wereld.) Het is dan aan de helden van DC Comics’ Justice Society, waaronder Hawkman (Aldis Hodge) en Doctor Fate (Pierce Brosnan) om hem te stoppen.

Zwarte Adam is het grootste deel van het decennium in de maak. Lange tijd moest het personage verschijnen als de slechterik in Shazam! maar hij werd uiteindelijk spin-off in deze film waar Johnson centraal zou kunnen staan. En na al die tijd debuteert de film eindelijk in de bioscoop. Vers van de première van de film zijn de eerste recensies van critici online verschenen, en tot nu toe is de kritische consensus dat Zwarte Adam is echt een goede showcase voor Johnson als een badass-superheld. Ze zijn een beetje meer gemengd over de rest van de film, hoewel de meeste goede dingen te zeggen hebben over de optredens van de Justice Society, en erg hoog stonden in de grote actiescènes van de film. Een paar van de recensies waren echter ronduit negatief en zeiden dat het “geen emotionele diepte” heeft met humor die “ineenkrimpen” is.

Hier is een greep uit de Zwarte Adam recensies tot nu toe:

Zwarte Adam opent in de bioscoop op 21 oktober. We zullen de komende dagen veel meer verslag doen van de nieuwste DC Comics-kaskraker.

Acteurs die DC-rollen hebben afgewezen