De drijvende emotie achter al deze in-your-face-stijl is woede – in het bijzonder de rechtschapen woede van vrouwen jegens vrouwenhaters die geweld en onderdrukking uitlokken. Deze worden belichaamd in de vorm van Bruce (Josh Ruben), een ogenschijnlijk aardige vent over wie museumconservator Meredith (Sarah Lind) zich na een handvol dates echt goed voelt. Het publiek weet dat Bruce slecht nieuws is wanneer Meredith ermee instemt hem naar het noorden te vergezellen voor een romantisch weekend op het platteland: in een koude open lucht hebben we Bruce al een kunsthandelaar zien stalken en afsnijden in de achtervolging van “The Wrath of the Erinyes, ” een heel oud stuk beeldhouwwerk dat de drie Furiën uit de Griekse mythologie uitbeeldt. Nu wachten we gewoon op Meredith om bij te praten.

Een vrouwonvriendelijke psychopaat die een vrouw vermoordt om bezit te nemen van een standbeeld dat vrouwelijke woede vertegenwoordigt, is symbolisch geladen tot op het punt van op de neus te zitten. Gelukkig is de wraak net zo brutaal. In de eerste helft ontvouwt “A Wounded Fawn” zich als een slimme, maar niet bijzonder baanbrekende seriemoordenaarthriller. In zijn tweede verandert het in iets surrealistisch en onverwachts, terwijl Bruce een bovennatuurlijke beloning krijgt voor zijn vele misdaden. Dit geeft natuurlijk voldoening om naar te kijken. Maar wat het echt interessant maakt, is dat het nooit duidelijk is in hoeverre deze huilende harpijen uit Bruce’s eigen geest komen.

Halverwege de film verschuift de toon van mager en smerig naar bombastisch en grandioos. De mythologische entiteiten die tot nu toe op de achtergrond van het verhaal zweefden, veranderen in personages van vlees en bloed als de drie Furies – Tisiphone, Alecto en Megaera – verschijnen, met donderende stemmen over de schade die ze gaan toebrengen. op deze zielige verspilling van zuurstof. Voeg een uil van menselijke grootte, zijn steampunk-acolieten, liters roodoranje bloed en heel veel occulte symboliek toe, en de metamorfose van “A Wounded Fawn” van een gewelddadige rups in een al even gewelddadige, maar oneindig veel vreemdere vlinder is compleet.